Knowledge is the new cool.

nimbles blog

Persbericht: Onderwijsplatform Nimbles schiet ouders en leerlingen te hulp tijdens coronacrisis

PERSBERICHT 19 maart 2020

N.a.v. de maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft onderwijsplatform Nimbles besloten haar platform ter beschikking te stellen aan ouders en bijlesleraren. De komende periode biedt het bedrijf haar diensten geheel belangeloos aan waardoor bijlesleraren kosteloos of tegen zelf te bepalen vergoeding online les kunnen geven. Nimbles werd in 2016 opgericht om ouders en bijlesleraren aan elkaar te matchen.

afbeelding nimbles website op laptop en mobile
persbericht nimbles

“Juist nu leerlingen geen les krijgen op school, is aanvullend onderwijs en bijles extra belangrijk”, legt founder Adine Tjeenk Willink uit. “Ik zie dat veel mensen willen helpen, maar niet weten hoe of waar te beginnen. Bij Nimbles hebben we jarenlange ervaring in het faciliteren van aanvullend onderwijs en bijles. Die know-how willen we nu graag inzetten om leerlingen – en ouders – uit de brand te helpen waar mogelijk.”

“Er wordt op dit moment al zoveel van alle mensen in onze maatschappij gevraagd, dat we hebben besloten om onze diensten, waar mogelijk, kosteloos aan te bieden. Op die manier willen we zoveel mogelijk mensen te helpen.”

Bijlesleraar, meld je aan!

Aanmelden als bijlesleraar bij Nimbles is heel eenvoudig. Als bijlesleraar kun je op de website gratis een profiel aanmaken. Daarin geef je aan wat je achtergrond is, tegen welke vergoeding je les wil geven en bij welke vakken je expertise ligt. Heb je een profiel aangemaakt, dan kunnen ouders en leerlingen jou meteen vinden.

Dit is daarom meteen een oproep aan studenten, professionals, gepensioneerden. Iedereen die op dit moment thuis zit en een steentje bij wil dragen: meld je aan!

Kwaliteitsvoorwaarden

We hanteren bovendien nog steeds dezelfde kwaliteitsvoorwaarden als normaal. Veiligheid staat bij ons voorop en wij verifiëren dan ook de identiteit van zowel ouder als bijlesleraar. We blijven bijlesleraren screenen en de match faciliteren met onze klantenservice.

Voor veel ouders die nu thuis zitten is het niet zo makkelijk om hun eigen kinderen te helpen met schoolwerk, zeker als je daarna nog je eigen werk hebt. Nu er geen fysiek contact is met leraren, willen wij het onderwijs toch zo toegankelijk mogelijk maken. Aan alle ouders met kinderen thuis, ga naar Nimbles.com om gratis of tegen (kleine) vergoeding online bijles of huiswerkbegeleiding te vinden. Deze persoon kan jullie helpen met het introduceren van structuur en controleren of er genoeg voortgang wordt geboekt.

Op deze manier willen we als Nimbles ons steentje bij te dragen tijdens de coronacrisis. Daarom gaan we leerachterstanden voorkomen en ervoor zorgen dat alle leerlingen dit schooljaar succesvol af kunnen maken.

Zo werkt Nimbles:

• Zoek, vergelijk en vind de juiste online bijlesleraar voor jouw kind. Van bijles, tot citotraining en van huiswerkbegeleiding tot examentraining. Alles online.
  • Boek een eerste uur via het profiel van de bijlesleraar. Je betaalt slechts €0,01 ter verificatie van identificatie waarna de bijlesleraar jullie belt om de eerste online les in te plannen.
  • Boek simpel en snel extra lessen via het profiel van de bijlesleraar. Wij houden overzicht op uren en faciliteren eventuele facturatie en uitbetaling. Geen verdere kosten. Geen werkgeversrisico’s. Bel ons gerust met vragen.
  • Wij blijven zorgvuldig begeleiders selecteren en ondersteunen hen met lesmateriaal, kenniscolleges en hun administratie.
  • Wij bieden het hele jaar door advies en ondersteuning zodat jullie een zorgeloos schooljaar hebben.

We werken daarnaast ook graag samen met andere initiatieven met dezelfde doelstelling.

Voor meer informatie neem contact op met oprichter Adine Tjeenk Willink via adine@nimbles.com.

Ga naar de website

Over Nimbles.

We zijn opgericht in 2015 met het doel ouders helpen in hun zoektocht naar de beste begeleiding voor hun kind. Wij willen met ons onafhankelijke platform de wereld van aanvullend onderwijs transparanter en eerlijker te maken. We vergelijken huiswerkbegeleiders, bijlesdocenten en andere dienstverleners en we helpen mensen met kiezen van de oplossing voor hun kind. Met 500+ aanbieders in Nederland blijven we ouders helpen om steeds de beste keuze te maken voor hun kind.

Vergelijk én vind de beste online begeleiding gegeven door gekwalificeerde en fijne bijlesleraren.

Bekijk onze begeleiders

Samantha